O SDL, czyli trochę grafiki w programowaniu

SDL (ang. Simple DirectMedia Layer) to cross-platformowa multimedialna biblioteka, zapewniająca nisko poziomowy dostęp do audio, klawiatury, myszy, joustick`a, akcelerację 3D przez OpenGL, a także dostęp do grafiki 2D. Używana jest przez emulatory, do wyświetlania wideo, a także przez wiele popularnych gier. Dużą zaletą jest to że wspiera wiele systemów operacyjnych, pomijając już samego Windowsa i Linuxa, nawet tych bardzo egzotycznych. SLD jest napisane w C, ale naturalnie funkcjonuje w C++ , posiada także bindy dla wielu innych języków, takich jak Ada, C#, Java, Lisp, Objective C, Pascal, Perl, PHP, etc. Jest dystrybuowany na licencji GNU LGPL v2, ta licencja umożliwia używanie SDL swobodnie w komercyjnych programach, tak długo jak tylko łączysz się z biblioteką dynamiczną. Simple DirectMedia Layer wyróżnia się dużą liczbą dodatkowych bibliotek m.in. do obsługi internetu (SDL_net), czcionek (SDL_ttf), innych formatów obrazów (SDL_image), oraz dźwięku (SDL_mixer).

Dobre tutoriale:

Instrukcja konfiguracji SDL w Visual Studio.NET:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s